4. november 2025
NEWS C&C
Digitaalsete õppevahendite kasutamine koolides ei ole enam tulevik – see on tänane reaalsus. iPad on muutunud mitmetes koolides oluliseks seadmeks, mis aitab õpetajatel ja õpilastel õppimist ümber mõtestada: tunnid on interaktiivsemad, õpilased saavad õppida iseseisvamalt ja õpetajad saavad pakkuda sisukamat tagasisidet. Kuid iPadi kasutamine koolis on edukas vaid siis, kui see põhineb teadlikul ja professionaalsel strateegial, mitte lihtsalt uue tehnoloogia lisamisel vanale süsteemile. Just sellepärast hüppasime punti MTÜ ASÕP’i Kasvuprogrammiga, et viia tehnoloogilised teadmised läbi praktiliste koolituste õpetajate ja koolideni.
Tegevõpetajate kasvuprogramm toob koolidesse magistrikraadiga karjääripöörajaid, keda toetatakse, koolitatakse ja kellel aidatakse jõuda õpetaja kutseni. ,,Meie õpetajate kasvuprogrammi osalejad, kes kevadest suve lõpuni läbisid koostöös Tallinna Ülikooliga loodud koolitusprogrammi „Õppimisest ja õpetamisest alustavale õpetajale“ ning on alates septembrist koolides õpetajana töötanud, olid ka koolivaheajal õppimise lainel. Valmistasid ette kutseportfooliot, osalesid grupisupervisioonis, et arutada esimeste kuude rõõme ja väljakutseid ning digioskuste koolitusel, et õppida, milliste digivahendite kasutamine aitab muuta töö lihtsamaks ning õppimise õpilaste jaoks põnevamaks ja kaasavamaks. Meie programmis osalevad õpetajad on varasemalt olnud väga erinevate elualade esindajad ning toovad nüüd oma väärtusliku töö- ja elukogemuse õpetajaametisse kaasa, rikastades sellega nii koolielu kui ka õpilaste õppimiskogemust” sõnab MTÜ ASÕPi Kasvuprogrammi värbamise- ja koolituse koordinaator Elina Lahesoo.
Teadlik valik, mitte trend
Edukas digiharidus algab teadlikkusest. iPad on suurepärane töövahend, mille kaudu toetatakse õpilaste loovust, kriitilist mõtlemist ja probleemilahendusoskust ja muidugi kasvatada digipädevust. Õpetajad saavad jagada ülesandeid ning jälgida õpilaste arengut, kasutades selleks spetsiaalselt loodud õppeprogramme, seal hulgas Jamf School. iPadide professionaalne seadistamine ja haldus tagab, et õpilased saavad kasutada ainult neid rakendusi ja funktsioone, mis on õppimiseks vajalikud. See tähendab, et eksamite, testide ja tunnitööde ajal saab seadmed panna spetsiaalsesse töörežiimi, mis välistab kõrvaliste rakenduste või veebilehtede kasutamise. Nii muutub seade usaldusväärseks tööriistaks, mitte riskiks. “Kõhklus, et tehnoloogia kasutuselevõtt võib õpetajale olla klassiruumis hoomamatu ja pigem segav faktor, on igati inimlik, kuid siin tulebki mängu tark ja mugav seadmehaldus, mis võimaldab piirata iPadide funktsionaalsust ja sisu” kommenteerib C&C koolitusjuht Jüri Põld. “Tänu nutikatele õppe- ja haldusprogrammidele saab õpetaja mugava reaalajas ülevaate, mis õpilaste käes olevates iPadides parasjagu toimub ning vajadusel abivajajaid delikaatselt suunata või kiirematele juba uusi ülesandeid jagada ilma et teised end halvasti ei tunneks. Tundide sisu saab kontrollida nii jooksvalt kui ka eelnevalt komplekteerida – õpetaja vajutab vaid ühte nuppu ning kogu tunnikava hakkab automaatselt tööle. Nii ei pea tunni läbiviija keskenduma tehnilise poole peale, vaid kogu õppesisu jookseb vastavalt eelnevalt kokku pandud kavale justkui võluväel.”
Professionaalne partnerlus ja tugi
Tõeliselt toimiv digiharidus sünnib koostöös – kooli, õpetajate, tehniliste partnerite ja õpilaste vahel. Professionaalne tehniline tugi ning hästi juhitud seadmete ökosüsteem loovad keskkonna, kus õpetajad saavad keskenduda sisule, mitte seadistamisele.
Selline lähenemine tagab, et tehnoloogia teenib õpet, mitte vastupidi. iPad klassiruumis ei ole pelgalt tehnoloogiline uuendus – see on uus viis õppida ja õpetada. Kui tehnoloogia kasutamine on teadlikult planeeritud, turvaliselt juhitud ja pedagoogiliselt põhjendatud, aitab see kujundada õpilastest iseseisvad ja vastutustundlikud digikodanikud, kes on valmis tuleviku väljakutseteks.









